دانستنی های خسارت بیمه باربری

بیمه خطرات حمل و نقل و بار

 در این مقاله قصد داریم شما را با دانستنی های خسارت بیمه باربری آشنا کنیم.  بیمه حمل و نقل یکی از قدیمی ترین انواع بیمه است که کلیه خطرات و خسارات وارده به کالاهای حمل شده را پوشش می دهد، اعم از دریا، زمین و هوا که در قرارداد بیمه توافق شده است و یا به محض تخلیه کالا در محل رسیدن نهایی. نیاز عینی به بیمه به این دلیل است که گاهی در اثر عوامل خارج از اختیار انسان (نیروهای خود به خودی طبیعت) خسارات رخ می دهد که در هر صورت مسئولیت قانونی هیچکس را به دنبال ندارد.

در چنین شرایطی، جبران خسارات از کسی غیرممکن است و آنها در اموال خود قربانی “ساخته می شوند”. صندوق بیمه از قبل تأسیس شده می تواند منبعی برای جبران خسارت باشد. بیمه تنها زمانی توصیه می شود که رویداد بیمه شده (خطرات) که در رابطه حقوقی بیمه گر و بیمه گر پیش بینی شده است، نیاز قابل توجهی به پول داشته باشد. بنابراین، به عنوان مثال، یک فرد فیزیکی که این نیاز در او ایجاد می شود، به عنوان یک قاعده، بدون محدودیت ظریف در استاندارد زندگی خود، نمی تواند آن را با وسایل شخصی خود برآورده کند. جهت اطلاع از مزایای خدمات باربری به سایت ما مراجعه کنید تا با خدمات حمل اثاثیه منزل اصفهان آشنا شوید.

انواع پوشش در قراردادهای بیمه حمل و نقل

  1. بیمه در برابر خطرات عادی حمل و نقل، که خطراتی است که ممکن است بر کالاهای حمل شده تأثیر بگذارد، مانند آتش سوزی یا انفجار، تخلف، غرق شدن یا واژگونی کشتی یا کامیون.
  2. بیمه در برابر خطرات عادی حمل و نقل علاوه بر از دست دادن بسته یا خسارت آب.
  3. بیمه تمام خطرات: این پوشش شامل کلیه خسارات وارده به کالا در طول فرآیند حمل و نقل می شود.
  4.  می توان و در صورت تمایل بیمه شده، پوشش بیمه ای را به گونه ای گسترش داد که خطرات جنگ، تروریسم و ​​سرقت مسلحانه از طریق زمین، دریا و هوا را نیز شامل شود.
  5. بدنه کانتینرها را می توان در حین حمل و نقل زمینی و دریایی در برابر همه خطرات ایمن کرد.

بیمه باربری

بیمه باربری

در تجارت بین المللی کالا، بیمه یکی از جنبه های مهم حمل و نقل کالا است. کالاها در معرض خطرات معمول و غیرعادی هستند. خطرات رایج با جابجایی محموله، ذخیره سازی، بارگیری یا حمل و نقل محموله مرتبط است، در حالی که خطرات نادر ممکن است شامل شورش، اعتصاب، تروریسم و ​​غیره باشد.در این بخش اطلاعات دقیقی در مورد بیمه برای انواع مختلف حمل و نقل ارائه می شود.

شما باید به فکر تهیه بیمه برای کالاهای خود باشید که معمولاً توسط بانک های صادرات و واردات ملی ارائه می شود. اسناد بیمه برای ترخیص کالاهایی که تجارت می کنید از گمرک مهم است. بخش زیر جزئیات بیشتری در مورد انواع مختلف اسناد بیمه بسته به نوع حمل و نقلی که برای تجارت استفاده می کنید ارائه می دهد.

بیمه باربری قراردادی است که کالاهای بیمه شده را در صورت خسارت ناشی از خطر تحت پوشش بیمه نامه بیمه (حفاظت) می کند. فقط در صورتی که اطلاعات مربوطه در فاکتور تاجر ذکر نشده باشد برای ترخیص کالا از گمرک نیاز به فاکتور بیمه است.

بین بیمه حمل بار در اصفهان و بیمه مسئولیت متصدی حمل و نقل تفاوت وجود دارد. خطرات تحت پوشش بیمه راهنمایی و رانندگی، کارمزد ثابت و غرامت (حفاظت) قرارداد به عهده شرکت یا شخص صادرکننده می باشد.

از سوی دیگر، بیمه مسئولیت متصدی حمل و نقل توسط مقررات مختلفی تنظیم می شود. بسته به وسیله حمل و نقل، غرامت با وزن و ارزش کالا محدود می شود. فقط در صورتی بیان می شود که حامل نتواند از مسئولیت اجتناب کند.

حمل و نقل جاده ای بار

حمل و نقل جاده ای بین المللی تحت کنوانسیون قرارداد حمل بین المللی کالا از طریق جاده (CMR) است که در سال 1956 در ژنو امضا شد. بر اساس این کنوانسیون، متصدی حمل‌ونقل جاده‌ای مسئولیتی در قبال ضرر و زیان وارده ندارد، در صورتی که ثابت کند که کالا ناشی از موارد زیر باشد:

  1. کمبود (های) خود کالا
  2. فورس ماژور (شرایط پیش بینی نشده)
  3.  خطای لودر یا گیرنده

در واقع چه کسی مسئول ایمن سازی محموله در کامیون است؟

کارشناس بیمه بار در حین حمل و نقل در مصاحبه اختصاصی مشاوره می دهد. به گفته انجمن عمومی بیمه‌گران 70 درصد کامیون‌های موجود در جاده‌های به‌طور نامناسب یا ناکافی بیمه شده‌اند. در عین حال، بیمه حمل و نقل تعهدات مطابق با مقررات ترافیک جاده ای (STVO) و قانون تجارت (HGB) صحیح است.

اما چه کسی در نهایت مسئول آن است: حمل و نقل، راننده یا تامین کننده کالا؟ و در مورد بیمه باربری چه چیزی واقعا مهم است؟ مشاوره ارزشمندی توسط آلفرد لمپن، متخصص، مربی و نویسنده در موضوع بیمه بار در صنعت لجستیک ارائه شده است بیمه باربری چیست؟ در درجه اول نگهداری کالا در وسیله نقلیه، آسیب نرساندن به کسی و آسیب نرساندن به کالا است.

تقریبا هر پنجمین تصادف در تردد کامیون ها “یک حادثه ناشی از گم شدن محموله” است. در عین حال، سالانه چندین تصادف جدی در جاده ها رخ می دهد و هزینه ای گزاف  را متحمل می شود. در مقابل بیمه ناکافی بار چه باید کرد؟

فرستنده مهمترین نقش را دارد. فرض کنید راننده به محل بارگیری رسیده و وسیله نقلیه نامناسبی برای بار مشخص دارد، وسیله نقلیه خراب است یا تسمه بار ندارد. با وجود آن، کالا بارگیری می شود و آسیب دیده به دست خریدار می رسد. مشتری شکایت می کند، این برای تجارت مضر است و مطمئناً به نفع عرضه کننده کالا نیست. وقتی جان انسان ها به خطر بیفتد فاجعه بار می شود. به عنوان مثال در مورد رول های کاغذ غیر ایمن. یک رول منفرد چندین تن وزن دارد. در طول ترمز ناگهانی، رول یا سایر کالاها ممکن است با نیروی اینرسی از کنترل خارج شوند. کالاها در خیابان می رسند یا به جلو منجنیق می آیند. عواقب آن کشنده است.

راهنمایی مبنی بر اینکه تشک ها و تسمه های ضد لغزش برای محکم کردن کالاها به طور مناسب مورد نیاز است می تواند در اینجا مفید باشد. حامل باید زودتر آن را ارائه دهد، در غیر این صورت او کار را نخواهد گرفت. آیا چنین دستورالعملی وجود دارد؟ و اگر چنین است، چه کسی آنها را بررسی می کند؟

بسیاری از تامین کنندگان کالا یا مشتریان از صنعت یا تجارت هنوز مسئولیت خود را در اینجا به طور کامل تشخیص نداده اند زیرا اطلاعات لازم را ندارند. با این حال، دیگران آن را تقریباً کاملاً عملی می کنند: صنعت شیمیایی در اینجا سختگیر است. در اینجا وظایف بسیار دقیقی وجود دارد که باید قبل از راه اندازی کامیون انجام شود.

 اطلاعات مربوط به بیمه باربری مناسب

می توانید از طریق انجمن حمل و نقل و تدارکات اطلاعات کسب کنید واز کارشناسان مربوطه مشورت بگیرید. راننده ابتدا باید بفهمد که در معرض خطر است زیرا بار مستقیماً پشت او است. در صورت ترمز ناگهانی، بار به جلو پرواز می کند. سپس راننده اولین کسی است که به او ضربه می زند. اما البته در مرحله بعدی اگر محموله ایمن نشده یا منجنیق بر روی جاده یا وسایل نقلیه دیگر بیفتد، دیگران را به خطر می اندازد. هنگامی که این موضوع مشخص باشد، راننده توجه بیشتری به ایمن سازی صحیح بار خواهد داشت. یک رو به جلو به عنوان مثال. همیشه باید بیمه می شد این اطلاعات قطعا باید در طول آموزش منتقل شود.

اگر باری دارید که می تواند واژگون شود، به عنوان مثال. رول های کاغذی ایستاده، باید محافظ غلتشی نصب کنید. در اینجا با کمک حفاظ های لبه و وسایل مخصوص ایمن سازی بار می توانند از واژگونی جلوگیری کنند. ارتباط بین سفارش دهنده و گیرنده سفارش حایز اهمیت است. اگر باربری بداند که چه وسیله ای از بیمه بار باید بیاورد، می تواند برای آن آماده شود. فرستنده کالا باید در خط اول به این موضوع اشاره کند.

برای اینکه کالا بدون ضرر و زیان به مقصد برسد نیاز به بیمه دارد یعنی امکان حمل و نقل ایمن بنابراین تمامی احتمالات و اشکال پوشش ریسک باید در نظر گرفته شود. حمل و نقل این مقاله به بررسی ویژگی های بیمه حمل و نقل می پردازد. مفاهیم اساسی مانند بیمه شده، حق بیمه، ریسک و مانند آن است که باید روشن شود. تفاوت بین سیاست فردی و کلی همچنین، مقررات قابل توجهی در نظر گرفته خواهد شد،

یعنی انواع خسارات نیز ذکر و توضیح داده خواهد شد. که عبارتند از زیان کلی، حوادث عمومی و فردی و جبران خسارات ایجاد شده. در طول حمل و نقل اما علاوه بر بیمه پولی کالا در حمل و نقل، لازم است که حمل کننده در حین حمل از کالا مراقبت می کند. بنابراین، این مقاله همچنین اصول اولیه را مورد بحث قرار خواهد داد بیمه بار، مانند ایمن سازی بار، کمک های بیمه کالا و موارد دیگر. در ادامه دانستنی های خسارت بیمه باربری که شامل پرداخت بیمه نمی شود اشاره خواهیم کرد.

چه مواردی شامل بیمه نمی شود؟

  1.  خسارات و خساراتی که می تواند ناشی از عمل عمدی بیمه شده باشد.
  2. نشت، ضایعات، سایش یا پارگی معمولی؛
  3. تلف شدن یا خسارت ناشی از بسته بندی نبودن کالا، ضرر و زیان ناشی از تاخیر

پوشش های بیمه حمل و نقل کالا چیست؟

پوشش گسترده: این ضمانت تمام خطرات را به استثنای موارد زیر پوشش می دهد.

استثناها

  1. عمل عمدی: تلف، خسارت یا هزینه ای که ناشی از عمل عمدی بیمه شده باشد
  2. خسارات معمولی: نشت معمولی، کاهش وزن یا حجم معمولی، یا فرسودگی معمولی کالای بیمه شده.
  3. نارسایی های بسته بندی و آماده سازی: تلف، خسارت یا هزینه ناشی از نارسایی یا عدم انطباق بسته بندی یا آماده سازی مورد بیمه شده است.
  4. عیب پنهان: تلف، خسارت یا هزینه ناشی از تقصیر پنهان (زیان) یا ماهیت چیز مورد بیمه.
  5. تأخیر: ضرر، خسارت یا هزینه ای که علت تقریبی تأخیر است، حتی اگر ناشی از خطر ارائه شده باشد.
  6. ناتوانی در انجام تعهدات مالی: ضرر، خسارت یا هزینه ناشی از از دست دادن توان پرداخت بدهی مالکان، مدیران، اجاره کنندگان یا اپراتورهای کشتی یا عدم انجام تعهدات مالی خود.
  7. خسارت عمدی: خسارت عمدی یا تخریب عمدی مورد بیمه یا قسمتی از آن در نتیجه عمل نادرست شخص یا اشخاصی.
  8. خسارات ناشی از سلاح های جنگی: خسارات، آسیب یا هزینه های ناشی از هرگونه استفاده خصمانه از هر سلاح جنگی با استفاده از شکافت اتمی یا هسته ای و/یا همجوشی یا واکنش های مشابه یا نیروی رادیواکتیو یا مواد.
  9.  وثیقه : این ضمانت که با بند کامیون در بزرگراه، بند راه آهن در راه آهن داده می شود، باعث غرق شدن، زمینگیر شدن، تصادف، برخورد، واژگونی، سوختن و غیره وسیله نقلیه حمل و نقل نمی شود. این تلفات و آسیب هایی که ممکن است در نتیجه به بار حمل شده وارد شود را پوشش می دهد

بیمه باربری

عوامل موثر در قیمت گذاری بیمه حمل و نقل کالا

عواملی که در قیمت گذاری بیمه های حمل و نقل کالا (باربری) نقش دارند را می توان در چهار بخش گردآوری کرد.

  •  نوع کالا، بسته بندی، نحوه حمل و نقل
  •  وسیله نقلیه حمل و نقل
  •  پوشش گارانتی

بیمه اموال چه چیزی را پوشش می دهد؟

سیاست های ارزش گذاری برای انتقال وجه نقد، شمش طلا، نقره و پول چاپ شده از آنها یا اوراق با ارزش مانند سکه، جواهرات، اوراق قرضه، اسکناس، سفته، چک، ارز خارجی و اوراق بهادار توسط مردم از طریق دریا، زمین یا هوا انجام می شود. .

در این نوع بیمه، در صورت همراه داشتن محموله، «شرایط عمومی سیاست ارزشی شامل اخاذی مسلحانه و سرقت به استثنای سوء استفاده از امنیت افسری» اعمال می‌شود. در صورتی که ارسال از طریق پست انجام شود، عبارت «به استثنای انواع سرقت جزئی و کامل، تحویل نشده و گم شده» به این شرط اضافه می شود.

انواع خط مشی اشتراک چیست؟

  •  اشتراک آتش سوزی (بیمه محل کار).

در بیمه آتش سوزی و سرقت، بیمه نامه آبونمان برای مشاغل تجاری و صنعتی تدوین شده است که میزان کالای آنها دائماً در حال تغییر، کاهش یا افزایش است. این یک روش “پیشگیری تحت بیمه” است که به ویژه برای سهام مرتبط است. مشاغل تجاری و صنعتی اغلب در تعیین هزینه های بیمه مشکل دارند.

به همین دلیل، اطمینان از سازگاری ارزش بیمه با ارزش بیمه بسیار دشوار است. در صورتی که مبلغ بیمه زمانی تعیین شود که مبلغ کالا کم باشد، غرامت بیمه ای کمتر از خسارت خواهد بود در صورتی که خسارت در زمانی که مقدار کالا زیاد باشد خسارت وارد شود. بنابراین زیر بیمه وجود خواهد داشت. در صورت تعیین مبلغ بیمه زمانی که قیمت تمام شده کالا زیاد است، مازاد بر حق بیمه پرداخت می شود. بنابراین، بیمه مازاد وجود خواهد داشت. به منظور غلبه بر این اشکالات، “سیاست های اشتراک” توسعه یافته است.

به طور خلاصه، سیاست های اشتراک از پرداخت حق بیمه بیش از حد توسط بیمه شده جلوگیری می کند و در عین حال تضمین می کند که آنها در بالاترین ارزش تضمین می شوند. اما برای تهیه بیمه نامه آبونمان در بیمه سرقت، بیمه شده باید با همان شرکت بیمه نامه آتش سوزی داشته باشد و مدت زمان آبونمان از مدت بیمه نامه آتش سوزی بیشتر نباشد.

  • اشتراک بیمه های کالایی حمل و نقل

در بیمه نامه آبونمان بیمه حمل و نقل، بیمه شده متعهد می شود که تمامی محموله های خود را به شرکتی که با آن قرارداد بسته است، بیمه کند. در مدت قرارداد حداقل 5 بار باید انجام و بیمه شود و حداقل مبلغ معینی حق بیمه پرداخت شود، در صورتی که با وجود قرارداد آبونمان این موارد محقق نشود، اقدامی نمی شود. اگر مقدار حمل و نقل بیشتر باشد، “تخفیف بسیاری” اعمال می شود. بیمه شده موظف است هر محموله را با اعلام آن بیمه کند. حمل و نقل تضمین نمی شود مگر اینکه اشتراک از طریق قرارداد اطلاع داده شود.

عناصر و ترتیب خط مشی اشتراک چیست؟

یکی دیگر از دانستنی های خسارت بیمه باربری در ترتیب خط مشی اشتراکی است. برای خطراتی که ارزش بیمه آنها از مقدار معینی فراتر می رود، بیمه نامه آبونمان صادر می شود. به این مبلغ حد اشتراک می گویند. برای خطرات زیر سقف اشتراک، سیاست اشتراک قطع نمی شود. بيمه شده ارزش بالاترين مقدار كالاي قابل نگهداري در مدار بيمه را تعيين مي كند و بيش از اين سقف (حد اشتراك) بيمه نامه مي گيرد. این مقدار حداکثر سطح مسئولیت بیمه گر را نشان می دهد. شرکت بیمه درصد معینی (40%) از حق بیمه محاسبه شده در قبال این حداکثر مبلغ بدهی را از قبل دریافت می کند. این حق بیمه اولیه، حق بیمه سپرده نامیده می شود.

سپس سازمان بازرگانی یا صنعتی بیمه شده لیستی ماهانه به شرکت بیمه می دهد که ارزش دارایی های روزانه را در طول مدت بیمه نامه نشان می دهد. مدت بیمه نامه اشتراک نمی تواند بیش از یک سال و کمتر از سه ماه باشد. شرکت بیمه در پایان دوره بیمه، میانگین این لیست های ماهانه را پیدا کرده و حق بیمه تعلق می گیرد و مبلغ پیش پرداخت (حق بیمه انبار) از آن کسر می شود.

بیمه باربری

بیمه مسئولیت متصدی حمل و نقل چیست؟

شرکت های کشتیرانی که از طریق زمینی، دریایی، هوایی و ریلی حمل و نقل می کنند، در قبال صاحب کالایی که حمل می کنند، مسئولیت های زیادی دارند. مسئولیت متصدی حمل‌ونقل که در نتیجه قرار گرفتن کالای مورد حمل در معرض هرگونه خطر، آسیب یا فقدان در حین مسئولیت متصدی حمل‌ونقل است، تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرد.

  • حمل و نقل هوایی

ما با تجربه ای که در زمینه بیمه هوانوردی داریم، راهکارهای بیمه ای جامع و مناسبی را به بیمه شدگان ارائه می دهیم.

  • بیمه بدنه هواپیما (Hull).

خط مشی ای که می تواند توسط اپراتور، مالک، مستاجر یا دارنده هواپیما، در حالی که هواپیما روی زمین و در حال حرکت است (وضعیت تاکسی) یا به هر دلیلی در طول پرواز ثابت باشد، اتخاذ کند.

  • هواپیما – بیمه مسئولیت شخص ثالث

خسارات وارده به جان یا اموال اشخاص ثالث که اپراتور در قبال آن مسئولیت قانونی دارد و ناشی از عملیات هواپیما یا ناشی از سقوط هر شی از هواپیما است. بیمه حمل و نقل هوایی تضمین می کند که خسارتی که در این مواقع رخ می دهد بدون بار اقتصادی برای شرکت شما پوشش داده می شود.

  • بیمه مسئولیت هواپیما

خسارت ناشی از هواپیما و در مواردی که موجب خسارت مادی به اشخاص ثالث شود را پوشش می دهد. بر اساس این بیمه، مسافران، بار و پست، خسارت متحمل شده توسط اپراتور فرودگاه جبران می شود.

از کالاهای خود با بیمه قابل تنظیم محافظت کنید، مهم نیست که چه چیزی را حمل می کنید، چگونه حمل می کنید یا از کدام حامل استفاده می کنید.

اگر حمل و نقل هوایی را سفارش دهید، معمولاً فوری است. آیا به یک راه حل سریع اما مقرون به صرفه نیاز دارید؟ این را برای شما انجام میدهیم. چه هواپیماهای UPS، چه پروازهای تجاری یا چارتر، ما به دنبال کارآمدترین راه هستیم. زیرا آرم هواپیما نیست که مهم است – آرم روی محموله است. از خدمات اضطراری پرواز بعدی تا خدمات درب به درب ظرف 1 تا 5 روز کاری، ما گزینه‌های حمل و نقل هوایی اثبات شده‌ای داریم تا محموله شما را به جایی که نیاز دارید، در زمان نیاز و متناسب با بودجه شما برسانیم. در سراسر جهان.

اگر کالاها را از طریق هوایی حمل می کنید، احتمالاً بسیار مهم و حساس به زمان هستند.به  ما اجازه دهید تا به شما در انتخاب سطح مناسب خدمات با بهترین قیمت برای رفع نیازهای خاص خود کمک کنیم. در این مقاله شما را با دانستنی های خسارت بیمه باربری آشنا کردیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.