روش انتقال لوازم سنگین در باربری

اثاث کشی وسایل سنگین

در این مقاله به روش انتقال لوازم سنگین در باربری و حمل اثاثیه منزل اصفهان اشاره خواهیم کرد پس تا آخر با ما همراه باشید.

تاثیر جابجایی دستی بارها بر روی سلامتی کارگران

جابجایی دستی بارها می تواند باعث شود اختلال در سیستم اسکلتی عضلانی به دلیل بلند کردن مداوم بارها شود  به عنوان مثال کمردرد یا ترومای حاد مانند بریدگی های تصادفی یا استخوان های شکسته. از جمله عوارض ناشی حمل دستی بارهای سنگین وزن میباشد. از جمله ابزاری که می توان برای بلند کرد بارهای سنگین استفاده کرد چرخ دستی شانه ای و چرخهای متحرک یا کامیونهای دستی وانواع لغزنده ها هستند.

جابجایی اثاثیه سنگین به طور کلی به عنوان یک مشکل دیده می شود. عرق می کنید، ممکن است به کمرتان فشار بیاورید و باید از دوستانتان کمک بگیرید.. با این حال، جابجایی یک اثاثیه سنگین با تکنیک های صحیح کار سختی نیست.

روش انتقال لوازم سنگین

مراحل جابه جایی وسایل سنگین

1.جابجایی اثاثیه سنگین با استفاده از نوار لغزنده

روی لغزنده مبلمان سرمایه گذاری کنید. می توانید نوار لغزنده با اندازه مناسب را در فروشگاه سخت افزار محلی یا فروشگاه کالاهای خانگی خود خریداری کنید. زنجیره های ملی مانند Home Depot یا Lowes قطعا لغزنده مبلمان را می فروشند. اگر قصد دارید مبلمان خود را روی فرش یا چمن جابجا کنید، باید لغزنده هایی را خریداری کنید که در این حرکت تخصص دارند

لغزنده ها را زیر گوشه های مبلمان قرار دهید. هر گوشه را بلند کنید و لغزنده را زیر آن قرار دهید تا لبه صاف به سمت زمین باشد. این اصطکاک را کاهش می دهد و حرکت را بسیار آسان تر می کند

مبلمان را فشار دهید. هنگامی که لغزنده ها در زیر گوشه های مبلمان قرار گرفتند، می توانید شروع به هل دادن آنها کنید. حضور فرد دیگری برای اطمینان از واژگون نشدن مبلمان مفید خواهد بود. برای کاهش خطر واژگونی، مبلمان را به جای قسمت بالایی از قسمت پایین فشار دهید. اصطکاک عملاً با لغزنده از بین می رود و مبلمان باید به راحتی حرکت کنند

2: از تجهیزات اضافی برای جابجایی مبلمان استفاده کنید

از چرخ دستی شانه استفاده کنید. اینها تسمه های بلند کردنی هستند که به شانه های شما متصل می شوند و به برداشتن وزن از پشت شما کمک می کنند. این به شما کمک می کند تا به گروه های عضلانی قوی خود ضربه بزنید و در عین حال به شما شتاب بیشتری می دهد. شما می توانید یک چرخ دستی شانه را به صورت آنلاین خریداری کنید. چرخ دستی شانه‌ای برای جابجایی مبلمان از پله‌ها به بالا یا پایین توصیه نمی‌شوند – تقریباً تمام وزن به شخص زیر منتقل می‌شود.

از پتوهای متحرک استفاده کنید. به جای لغزنده، می توانید از پتوهای متحرک نیز استفاده کنید که معمولاً برای ایمن نگه داشتن مبلمان در حین حرکت استفاده می شوند. پتوهای متحرک مانند لغزنده عمل می کنند، اگرچه شما کل پتو را زیر مبلمان قرار می دهید. هنگامی که پتو کاملاً زیر مبلمان قرار گرفت، می توانید شروع به کشیدن پتو در جهتی که می خواهید آن را حرکت دهید، کنید. مبلمان باید با آن سر بخورد. این بسیار ساده تر از تلاش برای برداشتن همه چیز است

اگر نیاز دارید مبلمان سنگین را به طبقه بالا منتقل کنید، می توانید مجموعه ای از پتوهای متحرک را تا کنید و آنها را در هر پله قرار دهید تا راه پله شما به یک رمپ موقت تبدیل شود. پس از اتمام کار، می توانید یک پتوی دیگر را زیر مبلمان قرار دهید و لبه آن را بکشید تا مبلمان از پله ها بالا برود. اگر پله های شما شیب خاصی دارند، بهتر است از یکی از دوستانتان بخواهید پشت مبلمان را نصب کنند

استفاده از یک کامیون دستی یا یک گاری متحرک مربعی بسته به نوع مبلمانی که جابجا می کنید می توانند گزینه های خوبی باشند. کامیون دستی قطعه ای از تجهیزات حمل و نقل فلزی است که به صورت عمودی با چرخ هایی در پایین ایستاده است. دسته در بالا و سکوی برای تثبیت مبلمان در پایین و در کنار چرخ ها قرار دارد. ماپت ها سکوهای کوچک مربعی با چهار چرخ هستند. شما می توانید گاری متحرک در اندازه های مختلف را پیدا کنید

برای جابجایی اثاثیه با جابجایی سکو در زیر مبلمانی که قصد جابجایی آن را دارید از یک کامیون دستی استفاده کنید. کامیون دستی بارای جابجایی کتابخانه های کوچک، میزها و کمد لباس ها به خوبی کار می کند. مبلمان را روی کامیون دستی قرار دهید و دسته را به سمت خود کج کنید. اثاثیه با کامیون دستی دراز می‌شوند و می‌توانید آن را جابجا کنید. این بسیار ساده تر از فشار دادن آن است

با کامیون های دستی بسیار مراقب باشید. اگر بخواهید مبلمانی را که خیلی بزرگ است جابجا کنید، ممکن است سقوط کند و شما را له کند. قدرت شما این است که مبلمان را صاف نگه دارید.

استفاده از ماپت ها بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مبلمان و دیگروسایل را روی آن قرار دهید و سپس می توانید از چرخ های دالی برای هل دادن آن استفاده کنید. مطمئن شوید که یک چرخ دالی به اندازه کافی بزرگ برای اثاثیه ای که قصد دارید جابجا کنید پیدا کنید.

داشتن یک دوست که به شما در چیدن اثاثیه کمک کند، کار را آسان تر می کند.

یک مجله براق زیر گوشه ها قرار دهید. مجلات براق می توانند به کاهش اصطکاک کف کمک کنند و به شما اجازه دهند کل قسمت مبلمان را بکشید. به کف آسیب نمی رساند و مبلمان آنقدر سنگین احساس نمی شود. با این حال، احتمالاً مجله را خراب خواهید کرد.

    داشتن یک نفر برای کمک به شما در بلند کردن هر گوشه از مبلمان در حین قرار دادن مجلات، این روند را بسیار آسان تر می کند. همچنین می‌توانید مجله‌ها را روی زمین قرار دهید و گوشه‌های آن را خودتان بالا بیاورید و سپس مجله را با استفاده از پا به سمت پایین فشار دهید.

روش انتقال لوازم سنگین

3: جابجایی اثاثیه سنگین به صورت دستی

از روش کم کم استفاده کنید. برای استفاده از این روش به دو نفر نیاز دارید، اما اگر مجبور باشید قطعات بزرگ مبلمان مانند کمد لباس یا قفسه کتاب را به صورت دستی جابجا کنید، به خوبی جواب می دهد. مبلمان را به عقب برگردانید تا یک نفر بالای آن را بگیرد، طرف دیگر پایین بماند و نفر دیگر قسمت پایینی را نگه دارد. این زاویه را در حین حرکت حفظ کنید.

به این ترتیب، وقتی آماده هستید که مبلمان را به صورت عمودی قرار دهید، نیازی به بلند کردن کل مبلمان ندارید. همچنین گوشه پله را راحت تر جا می دهد. پاها را از میزهای سنگین و کشوها از کابینت ها جدا کنید. هرچه بتوانید قبل از جابجایی یک مبلمان سبک تر بسازید، بهتر است. بلند کردن پاها از روی میز سنگین کار را کمتر می کند. اگر می توان جدول را به بخش های جداگانه تقسیم کرد، هر بخش را یکی یکی جابجا کنید.

 جدا کردن یک مبلمان به اجزای سازنده همیشه یک تکنیک خوب است. هر کشو را قبل از جابجایی از کابینت خارج کنید. به این ترتیب می توانید کشوها را به صورت جداگانه جابجا کنید و سپس به همان کابینت برگردید. قبل از جابجایی همه چیز را از قفسه کتاب بردارید. تلاش برای جابجایی یک قفسه کتاب پر از کتاب کار بسیار دشواری خواهد بود. بسیار سنگین تر خواهد بود و باید نگران متعادل کردن قفسه کتاب باشید تا چیزی از بین نرود.

استخدام یک کارگر برای جابجایی را در نظر بگیرید. اگر نمی توانید کسی را پیدا کنید که به شما کمک کند، احتمالاً ایده خوبی نیست که یک کمد بزرگ را از پله ها بالا ببرید. شما می توانید به خانه خود آسیب بزنید، مبلمان را بشکنید یا به خود آسیب جدی وارد کنید. پس بهتر است با عرفان باربری تماس بگیرید تا با  روش انتقال لوازم سنگین در باربری وسایل شما را به بهترین نحو از نقطه ای به نقطه ای دیگر جابه جا کنیم.

برنامه ریزی قبل از اسباب کشی یک مرحله ضروری است

اثاثیه خود را مطالعه کنید و همچنین مکان هایی که از آنها عبور می کنند و نحوه جابجایی هر قطعه به مناسب ترین روش برای نگهداری آن را مطالعه کنید، جابجایی مبلمان برای شما آسان است، در اینجا مهمترین نکات هنگام برنامه ریزی برای شما آورده شده است.

  1. مکان هایی را که مبلمان از درب آپارتمان قدیمی شما تا درب آپارتمان دیگر عبور می کند، اعم از درب، آسانسور یا اینسرت مشخص کنید و مطمئن شوید که فضای آن برای مبلمان شما مناسب است و آیا به آن نیاز خواهید داشت.
  2. خرید ابزارهای مورد استفاده برای بسته بندی مبلمان برای محافظت از آن در برابر ترک خوردگی و آسیب، مانند پیچ ​​ چوب پنبه، کیسه های حباب دار و نوارهای چسب در اندازه های مختلف.

    3.عکاسی از وسایل جداشدنی برای اینکه بتوانیم در هنگام نقل مکان به خانه جدید به درستی آنها را نصب کنیم، در حالی که اثاثیه کوچک مانند دستگیره و پیچ را در جعبه ها یا کیسه های کوچکی که نوع قطعه روی آن نوشته شده است قرار داه ایم. تا هیچ یک از آنها گم نشود و در نصب قطعات وسایل  دردسری نداشته باشید.

برای آگاهی از بهترین فصل اسباب کشی می توانید به این مقاله از سایت ما مراجعه کنید و با برنامه ریزی دقیق تر یک اسباب کشی راحت و بدون دردسر را تجربه کنید.

مراحل قرار دادن وسایل درماشین

این مرحله مستلزم چیدمان خوب اثاثیه و عدم قرار دادن یک تکه روی دیگری است تا آسیبی به آن وارد نشود، بهتر است خودروی سرپوشیده را انتخاب کنید تا به طناب پیچ کردن آنها متوسل نشویم. این امر بر ظاهر زیبایی آن تأثیر می گذارد و ممکن است آن را در معرض آسیب قرار دهد، همچنین از مبلمان در برابر گرد و غبار یا حتی سقوط محافظت می کند. ترجیحاً از یک وسیله نقلیه حمل و نقل بزرگ استفاده کنید، نه یک وسیله نقلیه معمولی :

  1.  پله برقی برای حمل وسایل برقی سنگین
  2. وینچ  برای اثاثیه سنگین مانند یخچال، گاز، تختخواب و مبل، برای انتقال مستقیم از طبقات بالا به ماشین.

حرکت با ماشین:

باید به راننده دستور داد که سرعت معقول خود را رعایت کند و آرام راه برود تا مبلمان در معرض ارتعاشاتی که باعث شکستن آن می شود، قرار نگیرد

بلند کردن وسایل سنگین:

این مرحله شبیه به ایده تخلیه مبلمان  و یخچال وسایر وسایل است، زیرا کارگران از همان ابزار استفاده می کنند.

نصب وسایل سنگین :

هنگام نصب باید در کنار کارگران بایستید تا مطمئن شوید که طبق دستورالعمل ها و الزامات شما به درستی  کار نصب را انجام میدهند.

 نظافت :

این یک گام مهم برای تمیز کردن وسایل از گرد و غبار جاده و آثار بسته بندی است. شما می توانید اتاق هایی مانند اتاق خواب، کتابخانه، بوفه اشیاء قیمتی  و… را جلا دهید تاوسایل  بدرخشند و در محل اقامت جدید جا بیفتند. برخی از شرکت های حمل و نقل خدمات پولیش مبلمان  و وسایل منزل را برای صرفه جویی در وقت و تلاش  مشتریان ارائه می دهند.

استفاده از شرکت های اسباب کشی و معیارهای انتخاب

هنگام استخدام یک شرکت اسباب کشی، در تلاش خود صرفه جویی زیادی خواهید کرد و همچنین از متخصص بودن کسانی که وسایل شما را جابجا می کنند، مطمئن خواهید شد.مهمترین معیارهای انتخاب شرکت اسباب کشی:

  1. سابقه و تجربیات گذشته این شرکت مهمترین فاکتور در انتخاب آن است، همچنین می توانید نظرات کاربران را به صورت آنلاین جستجو کنید.
  2. وسایل استفاده شده با آنها نو و سالم و یا قدیمی و فرسوده هستند.
  3. کارایی کارگران، همکاری و پاسخگویی آنها به دستورات شما.
  4. تعامل خدمات مشتری با شما و ارائه کامل پشتیبانی فنی.
  5. بیمه کردن وسایل و پرداخت غرامت در صورت آسیب واردشدن حین حمل و انتقال وسایل مشتری

روش انتقال لوازم سنگین

مواردی که هنگام جابجایی اثاثیه باید در نظر گرفت

اسباب کشی یکی از سخت ترین کارها برای جابجایی است. مبلمان هم سنگین هستند و هم مستعد شکستن و خراشیدن هستند. به همه این دلایل، بسیار مفید است که در اسباب کشی بسیار مراقب باشید. هر قسمت از مبلمان  و دیگر وسایل سنگین باید به طور جداگانه و بدون هیچ چیز دیگری که ممکن است آن را خراش دهد حمل شود.

آسیب دیدن این محصول در هنگام حمل و نقل نیز ممکن است خسارت مالی زیادی به کاربران وارد کند. به همین دلیل توصیه می کنیم در اسباب کشی به نکاتی که باید در نظر گرفته شود دقت کنید.

  1.    حفظ مواد مورد استفاده در شکل اصلی خود.
  2. توانایی انطباق با شرایط.
  3. جابجایی بر روی انواع کفپوش.
  4. دقت وتوانایی بالا در حمل وسایل سنگین با استفاده از روشهای درست واصولی
  5. رعایت نکات ایمنی برای حفظ سلامت  کارگران و همچنین وسایل مشتریان

در پایان، لازم به ذکر است که هر یک از گزینه های پیشنهادی از محبوبیت شایسته ای برخوردار است و در بین آنها انتخاب بهترین به سادگی غیرممکن است، زیرا هر کدام فقط در شرایط خاص خود خوب هستند. تقریباً هر یک از آنها می تواند حتی به یک فرد بسیار شکننده کمک کند تا با این کار کنار بیاید، اما اگر این کمکی نکرد یا صدمات جدی وجود داشت، بهتر است از کسی کمک بگیرید، زیرا سلامتی باید حفظ شود.بهترین  راهکار استفاده از شرکتهای خدمات باربری معتبر و با تجربه است که سالهاست اعتماد مشتریان خود را جلب کرده و با ارایه خدمات نوین و پیشرفته در کمال مسولیت پذیری این دغدغه سنگین را از دوش مشتری بر میدارد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.