اصول جا به جایی ماشین ظرفشویی

اصول جا به جایی ماشین ظرفشویی چیست؟

بسیاری از خانه‌ ها دارای ماشین ظرفشویی می باشند. با این وجود ممکن است بخواهید ماشین ظرفشویی خود را به محله جدیدی مانند منزل تازه انتقال دهید.  پس به این ترتیب نیازمند یادگیری چگونگی جا به جایی ماشین ظرفشویی توسط خودتان هستید. این کار چندین مرحله تقسیم می شود.

شما باید دقیقاً مراحل زیر را انجام دهید تا جا به جایی ماشین ظرفشویی کاملا عاری از هرگونه خطری انجام گیرد.  با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی یکی از لوازم گران قیمت منازل می ‌باشد، جابجایی و حمل آن باید با دقت بسیار زیادی انجام گیرد.

وقوع کوچکترین اشتباهی ممکن است خسارت جبران ناپذیری به لوازم خانگی وارد شود. وقتی با کمترین هزینه ممکن و کمک گرفتن می توانید ماشین ظرفشویی خود را به‌ خوبی جابجا و حمل کنید، نباید از این کار اجتناب کنید. برای اینکه بیشتر در این مورد اطلاع کسب کنید، می توانید به مطالعه بقیه متن پردازید.

ارزیابی اولین جا به جایی

انتقال ماشین ظرفشویی به خانه جدید کار نسبتا سختی است. بخصوص اگر این کار را بدون استفاده از خدمات جا به جایی را انجام دهید، باید با دقت بیشتری به این کار اقدام کنید.  انتقال ماشین ظرفشویی به مکان جدید برای شما گاهی دارای هزینه است و نیاز به زمان دارد. این سوال را از خود بپرسید آیا واقعاً لازم است ماشین ظرفشویی را جابجا کنید؟ این سوال به شما کمک می کند وضعیت را عینی تر ارزیابی کنید.

حمل اثاث منزل اصفهان با بهترین شرکت باربری اصفهان،با ما تماس گیرید.

کمک گرفتن از افراد مستعد

اگر سعی کنید ماشین را به تنهایی جابجا کنید و هرگز نمیتوانید این کار را انجام دهید. ماشین ظرفشویی می تواند تا ۱۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشد. بسیار حجیم باشند و نمیتوان با خیال راحت و یک نفره آن را جابجا کرد.  هنگام جا به جایی ماشین ظرفشویی به نیروی انسانی کافی برای جابجایی آن نیاز دارید که این نیروی انسانی می تواند بین ۲ تا ۴ نفر باشد.

بنابراین با دوستانی که می دانید می ‌توانند در این کار به شما کمک کنند، مشورت کرده و از آن ها برای جابجایی کمک بگیرید.

ابزار و تجهیزات مناسب را آماده کنید

قبل از اینکه بتوانید نحوه حمل و نقل ماشین ظرفشویی را فرا بگیرید، باید مطمئن شوید که برای مراحل آماده سازی لوازم آشپزخانه دستگاه های لازم را جمع آوری کرده اید. برای تکمیل ایمنی کار جابجایی به مجموعه ای از ابزارهای دستی و چند قطعه تجهیزات متحرک نیاز دارید.

  • مجموعه از پیچ گوشتی های استاندارد
  • آچار قابل تنظیم
  • یک جفت انبر دست
  • یک دالی لوازم خانگی
  • پتو مبلمان
  • تسمه یا طناب

ماشین ظرف شویی را خالی کنید

هنگامی که حداقل دو فرد حاضر می باشند و مجموعه ابزار و تجهیزات کنار گذاشته شده است وقت آن است که ماشین ظرفشویی را برای حمل و نقل آماده کنید.   اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید ماشین ظرفشویی خالی از ظروف می باشد.

داخل ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

شاید تعجب کنید که چرا باید ماشین ظرفشویی خود را قبل از حرکت تمیز کنید و نه بعد از آن. بهتر است فضای داخلی ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید تا از ایجاد هرگونه کپک یا باکتری در داخل آن هنگام حمل وسایل آشپزخانه بین دو محل جلوگیری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ماشین ظرفشویی را از طریق یک چرخه تمیز کردن از پیش تنظیم شده کار کنید و همه چیز آماده است.

سپس در را باز بگذارید تا قسمت داخلی دستگاه به خودی خود خشک شود. هنگامی که واقعاً عجله دارید می توانید از یک پارچه خشک برای خشک کردن رطوبت باقی مانده استفاده کنید.

جدا کردن ماشین ظرفشویی از کابینت آشپزخانه

اکثر ماشین های ظرفشویی مدرن در یک کابینت آشپزخانه خانه جا گذاری شده اند . بنابراین برای جا به جایی ماشین ظرفشویی ابتدا باید آن را از میز آشپزخانه بیرون کشید. با باز کردن درب ماشین ظرفشویی و استفاده از پیچ گوشتی مناسب ماشین ظرفشویی را از پیشخوان آشپزخانه آزاد کنید. پس از اتمام کار پیچ های براکت را داخل یک کیسه پلاستیکی محکم قرار دهید تا در حین حرکت در محلی امن بمانند.

اگر برای اسباب کشی اصفهان نیازمند یک شرکت معتبر هستید با ما تماس بگیرید.

منبع را خاموش کنید

اکنون که میدانید چگونه ماشین ظرفشویی را تا حدی جابجا کنید، آن  را از منبع تغذیه جدا کنید. حرکت بعدی این است که منبع تغذیه دستگاه کاملا خاموش شود. هیچ چیز پیچیده ای در مورد آن وجود دارد، فقط باید دریچه آن را پیدا کنید که معمولاً در زیر سینک آشپزخانه یا پشت ماشین ظرفشویی قرار دارد. وقتی این کار را کردید باید ماشین خاموش باشد تا ماشین ظرفشویی به راحتی از منبع آب جدا شود.

قطع ارتباط خط به منظور ذخیره آب

قبل از اینکه بتوانید ماشین ظرفشویی داخلی را به طور کامل از محل اصلی در کابینت آشپزخانه در زیر قسمت آشپزخانه جدا کنید، باید  دستگاه را از دو لوله که آن را به سیستم لوله کشی خانه متصل می ‌کند جدا کنید. اولین لوله از این لوله ها وظیفه تامین آب تمیز به واحد ظرفشویی را برعهده دارد.  در بیشتر موارد قطع آب رسانی، یک لوله پلاستیکی نیز وجود دارد که جدا کردن آن نیز ضروری است.

قرار دادن در پتو

در ادامه جا به جایی ماشین ظرفشویی باید آن را داخل یک پتو محکم قرار دهیم. این کار بسیار ساده است. فقط کافی است کل واحد را در پتو های مبلمان قرار دهید تا یک لایه بیرونی نرم ایجاد کنید که از وسایل آشپزخانه در برابر ضربه یا ضربه های تصادفی در حین حمل و نقل محافظت کند.

جا گذاری ماشین ظرف شویی در وسیله نقلیه

در طول راه که اقدام به جا به جایی ماشین ظرفشویی می‌ کنید باید آن را کاملاً آرام بر روی سطح کف بکشید، جابجایی از پله ها نیز باید با دقت و به آرامی صورت بگیرد.  وقتی به وسیله نقلیه در حال حرکت راننده کامیون نزدیک می شوید و وظیفه شما این است که از رمپ بارگیری استفاده کنید تا ماشین ظرفشویی بسته بندی شده را در آرام ترین حالت ممکن به پشته کامیون برسانید. اگر کامیون مجهز به درب بالابر باشد، جا به جایی بسیار راحت تر می شود، در غیر این صورت می توانید با یک حائل که زیر ماشین ظرفشویی قرار می دهید، آن را داخل کامیون قرار دهید.

قرار دادن در محل جدید

بعد از جابجایی ماشین ظرف شویی و رسیدن به محل، نوبت به قرار دادن آن در جایگاه جدید می باشد. به این صورت شما تمام لوازم ماشین ظرفشویی از جمله سبد های آهنی را داخل آن قرار می دهید و پیچ ها را کاملا محکم می بندید.

همچنین بعد از اینکار نوبت به وصل کردن لوله ها می رسد. وقتی شما دو لوله اصلی را به هم وصل کردید، می‌ توانید پمپ آب را به جایگاه اصلی آن وصل کنید. به این صورت شما می توانید دوباره از ماشین ظرفشویی در محل جدید استفاده کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.