انواع کامیون های باربری و حمل و نقل آنها

انواع کامیون های باربری و حمل و نقل آنها

تقریباً هر صنعتی برای حمل و نقل کالا به کامیون های باری متکی است، اما هر نوع محموله ای را نمی توان به یک شکل حمل کرد. خوشبختانه، انواع مختلف کامیون های باربری نیازهای صنایع مختلف را برای جابجایی کالا در سراسر کشور و همچنین جهان برآورده می کنند.

نیمه تریلرها، تخت های مسطح، عرشه های پله ای، ون های خشک، ریفرها، کامیون های باکس و تانکرها برخی از انواع مختلف کامیون های باری هستند.

کامیون باری چیست؟

کامیون باربری یک وسیله نقلیه تخصصی قدرتمند است که کالاها را از مکانی به مکان دیگر حمل می کند. همه کامیون های باری دارای دو جزء اصلی هستند، تراکتور کامیون در جلو، جایی که موتور و کابین در آن قرار دارد و یک تریلر که در آن محموله ذخیره می شود.

کامیون‌های باربری توسط رانندگان کامیونی هدایت می‌شوند که دارای گواهینامه رانندگی تجاری (CDL یا پایه یک) هستند . با این حال، برخی از حمل و نقل های تخصصی به رانندگان نیاز دارند که حتی سطوح آموزش بالاتری داشته باشند.

 

بهترین شرکت حمل اثاثیه اصفهان اماده انجام  کلیه خدمات اسباب کشی در اصفهان و همچنین حمل از اصفهان به سایر شهرها با بهترین قیمت.برای تماس با شرکت اسباب کشی اصفهان کلیک کنید.

 

چند نوع متداول کامیون های باری و آنچه حمل می کنند

چند نوع اصلی کامیون باری، نیمه تریلر، تخت مسطح، عرشه پله، ون خشک، ریفر، کامیون باکس و تانکر وجود دارد که همگی انواع مختلف بار را حمل می کنند.

نیمه تریلر

نیمه تریلرها با نام های زیادی شناخته می شوند، نیمه کامیون، 18 چرخ، تراکتور تریلر و دکل های بزرگ. آنها یکی از رایج ترین انواع کامیون های باربری در جاده ها هستند.

نام آنها نیمه به این دلیل است که طراحی تریلر فاقد محور جلو یا چرخ های جلو است و به جای آن بر روی اتصال دهنده یا چرخ پنجم قرار دارد. نیمه تریلرها همچنین می توانند یک یا دو تریلر اضافی را برای حمل محموله اضافه کنند.

کامیون‌های نیمه‌کامیونی فوق‌العاده همه کاره هستند و همه چیز را از محصولات مصرفی گرفته تا مواد خام حمل می‌کنند. از آنجایی که یک نیمه کامیون می تواند بیش از یک تریلر را یدک بکشد، برای حمل بار در مسافت های طولانی محبوب هستند.

تخت تخت

به جای حمل کالا در داخل یک تریلر بسته، یک کامیون با تخت مسطح دارای یک تریلر صاف و باز بدون سقف یا پهلو است. کامیون های تخت برای حمل بارهای بزرگ بسیار عالی هستند.

بارگیری و تخلیه آنها نسبت به سایر کامیون های باربری آسان تر است. محموله معمولاً روی تریلرهای تخت با استفاده از تسمه ایمن می شود.

با ظرفیت باربری قابل توجه و فضای بار همه کاره، کامیون های تخت برای حمل مصالح ساختمانی، سایر وسایل نقلیه، ماشین آلات سنگین، محموله های بزرگ و حتی خانه ها ایده آل هستند.

عرشه پله

مانند یک کامیون تخت، یک عرشه پله یک تریلر باز است. تفاوت بین این دو در این است که یک عرشه پله ای به طور ویژه برای حمل محموله های بلند طراحی شده است.

عرشه پله‌ای که به آن تریلر دراپ یا پایین‌تر نیز گفته می‌شود، دارای دو عرشه است که عرشه پایین‌تر به گونه‌ای طراحی شده است که برای حمل و نقل محموله‌های بلند یا بزرگ، فاصله بیشتری از بالای سر ایجاد کند. در نتیجه بارگیری و تخلیه آنها آسان تر است.

تریلرهای عرشه پله ای به طور ویژه برای حمل محموله های بلند و بزرگ بدون مجوز اضافی طراحی شده اند. همچنین امکان حمل کالاهای اضافی در عرشه دیگر وجود دارد.

وانت خشک

ون خشک نوعی کامیون نیمه کامیون با تریلر غیر کنترل دما است. یک ون خشک به طور کامل با چهار دیوار و یک سقف محصور شده است که از کالاها در برابر عوامل محافظت می کند.

به طور معمول، تریلرهای ون خشک 53 فوت طول دارند و می توانند طیف گسترده ای از بار را حمل کنند. رانندگان کامیون های جدید نیز معمولاً شروع به رانندگی کامیون های ون خشک می کنند، زیرا آنها معمول هستند و فقط با یک CDL کلاس A قابل رانندگی هستند.

کامیون های ون خشک می توانند طیف گسترده ای از پالت ها و محموله های بسته بندی شده را حمل کنند. تقریباً همه چیزهایی که در خانه خود دارید احتمالاً زمانی با یک ون خشک حمل شده است، از جمله مبلمان، پوشاک و مواد غذایی فاسد نشدنی.

ریفر

ریفر یا کامیون یخچال دار یک کامیون باری با دمای کنترل شده است که کالاهایی را حمل می کند که باید در محدوده دمایی خاصی نگهداری شوند. به عنوان مثال، ریفر ها معمولاً غذای آماده را از کارخانه حمل می‌کنند و به انبارها و فروشگاه‌های مواد غذایی تحویل می‌دهند.

واحد تبرید در جلوی تریلر یا بالای کابین کامیون قرار دارد. برای جلوگیری از خراب شدن دما باید به طور مداوم توسط راننده کنترل شود.

هر چیزی که باید در دمای مشخصی نگهداری شود، از جمله محصولات غذایی، دارویی، مواد شیمیایی، توسط کامیون های سنگ زنی حم

ل می شود.

کامیون جعبه ای

کامیون‌های جعبه‌ای به خاطر محفظه بار جعبه‌ای شکل و انواع کامیون‌های باری کوچک‌تر شناخته می‌شوند. جعبه بار یک کامیون جعبه ای مستقیماً روی قاب قرار می گیرد.

معمولا از کابین کامیون جدا است. کامیون های جعبه ای برای تحویل محلی عالی هستند زیرا مانور دادن آنها در خیابان های کوچک و گوشه های تنگ آسان تر است.

کامیون های جعبه ای برای حمل و نقل کالا در فواصل کوتاه مانند تحویل لوازم خانگی و اثاثیه، تحویل در آخرین مایل، تحویل غذا و حتی حمل و نقل مربوط به جابجایی محبوب هستند.

تانکر

دو کامیون تانکر وجود دارد ، تانکرهای فله خشک و تانکرهای مایع. تانکرهای فله خشک کالاهای خشک فله شل را حمل می کنند و تانکرهای مایع مایعات و گازها را حمل می کنند.

یک تانکر به جای یک تریلر جعبه‌ای، یک مخزن استوانه‌ای دارد که روی یک کامیون ،نیمه‌کامیون سوار می‌شود. کارکردن تانکرها چالش برانگیزتر است، زیرا رانندگان باید لغزش را به حداقل برسانند.

با این حال، مخازن همچنین دارای محفظه هایی برای کمک به کاهش این انقباض و حمل بارهای متعدد هستند. در صورت نیاز محموله، مخزن را می توان تحت فشار، عایق یا در یخچال نگهداری کرد.

تانکرهای فله خشک برای حمل مواد شلی طراحی شده اند که رانندگان نمی توانند آنها را به هیچ طریق دیگری حمل کنند، از جمله مصالح ساختمانی مانند شن و ماسه، پودر یا مواد غذایی فله مانند شکر و غلات. تانکرهای مایع، انواع مایعات، از جمله نوشیدنی‌ها، مانند شیر یا شراب، و مواد شیمیایی مانند بنزین را حمل می‌کنند.

کامیون های یدک کش بزرگ چه نام دارند؟

به یدک کش های بزرگی که سایر وسایل نقلیه بزرگ مانند کامیون و اتوبوس را یدک می کشند، یدک کش یکپارچه می گویند.

باربری اصفهان با سابقه بیش از 20 سال تجربه متعهدانه اماده انجام خدمات خودر در شهر اصفهان میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.