حمل و نقل بین المللی و انواع آن

حمل و نقل بین المللی و انواع آن

حمل و نقل بین المللی و انواع آن

آیا می دانید حمل و نقل بین المللی چیست؟ به نظر شما حمل و نقل بین المللی به چند نوع در جهان دسته بندی می شود؟ و یا شرکت های حمل بار در زمینه بین الملل چه وظایفی دارند؟ هزینه و نرخ این نوع باربری به چه صورت است ؟ و …… . در این مقاله قرار است شما با موارد بسیاری در زمینه حمل و نقل باربری بین المللی آشنا شوید. با ما در حمل اثاثیه منزل اصفهان همراه باشید.

حمل و نقل بین المللی چیست

اگر تجارت و کسب و کاری بخواهد توسعه پیدا کند ، بهترین راه این است که بین المللی شود. در این نوع تجارت ها، حمل و نقل بین المللی بسیار حائز اهمیت است. هر گونه حمل و نقل کالا و یا افراد بین دو کشور را حمل و نقل بین الملل می گویند. شرکت های حمل و نقل بین المللی هم شرکت هایی هستند که وظیفه انتقال بار ها بین دو یا چند کشور به عهده دارند. برای این کار ، شرکت های فعال باید با داشتن مجوز هایی انتقالات و همینطور با صدور بارنامه ، کار های لازم برای انتقال مالکیت کالا ها را انجام دهند.

از مهم ترین انواع شرکت هایی که در این زمینه فعال اند می توان به کریر و فوروارد اشاره کرد. این شرکت ها به صورت خصوصی مدیریت می شوند . پس از نیرو هایی با تخصص بالا در این زمینه استفاده می شود.

بخش های مختلف شرکت های حمل و نقل بین المللی

شرکت های حمل و نقل بین المللی از قسمت ها و بخش های مخ9تلفی تشکیل شده اند که هر کدام وظایفی را انجام می دهند.

  • مدیریت : وظیفه مدیریت پاسخگویی به شکایت ها و تماس ها می باشد. این بخش در جهت برای توسعه فعالیت و پیشرفت اهداف شرکت فعالیت می کنند.
  • ترافیک واردات : این بخش بر روی کالا های وارداتی نظارت دارد. پس خدمات مناسبی را به واردکنندگان ارائه می دهد.
  • ترافیک صادرات : این قسمت خدماتی را به صادرکنندگان ارائه می دهد تا بار های صادراتی بارگیری شوند و اسناد صادر شوند.
  • امور مالی : همانطور که از نامش مشخص است، این بخش با مشتریان خود تسویه حساب می کند. اما این تنها وظیفه آن ها نیست. امور مالی هزینه های شعب شرکت را هم کنترل می کند. فعالیت این دسته زیر نظر مدیریت است.
  • بازاریابی فروش : این بخش ، مهم ترین بخش شرکت های حمل و نقل بین المللی است. اگر بازاریابی به صورت کاملا درست انجام شود، شرکت درآمد زیادی کسب می کند.
  • امور اداری و اجرایی : این بخش ، امور خارجی شرکت حمل بار را انجام می دهد. این امور شامل بارگیری و یا تخلیه بار در گمرک، اخذ مدارک لازم و اسناد برای راننده ها ، اخذ نامه ترخیص و قبوض انبار برای بار های وارداتی و همچنین اخذ بارنامه برای بار های صادراتی است.

حمل و نقل بین المللی و انواع آن

حمل و نقل بین المللی و انواع آن

انواع حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل بین المللی از راه های مختلفی مانند دریا، هوایی، راه آهن و یا زمینی انجام می شود. نوع بار و زمان لازم و هزینه مورد نیاز برای حمل و نقل بین المللی، در انتخاب راه حمل و نقل تاثیر دارد.

  • حمل و نقل هوایی

با استفاده از این روش می توان کالا ها را با کمترین زمان به مکان و کشور مورد نظر منتقل کرد. همینطور کالاها و بار هایی که حساس اند مانند مواد غذایی باید در کم ترین زمان به مقصد برسند. روش هوایی هزینه زیادی دارد و این هزینه باعث می شود تا افراد کمی به سراغ آن بروند. اما برای انتقال کالا های گران قیمت و مواد غذایی بهترین روش است.

  • حمل و نقل دریایی

برای حمل و نقل کالا ها و بار های سنگین این روش انتخاب مناسبی است. انتقال بار با این روش امنیت بالایی دارد. یکی از معایبی که این روش دارد، محدودیت زمانبندی است. در این روش حمل و نقل در زمان طولانی تری نسبت به روش هوایی صورت می گیرد. همینطور کشتی ها با توجه به برنامه ای حرکت می کنند که به آب و هوا وابسته است. اگر آب و هوا برای حرکت کشتی مناسب نباشد، حرکت به تاخیر می افتد.

  • حمل و نقل زمینی و جاده ای

روشی مطمئن برای حمل و نقل کالا ها و بار ها روش زمینی است. حمل بار با استفاده از این روش هم هزینه زیادی ندارد و هم در زمان مناسبی انجام می شود. از مزایای دیگر این روش می توان به زمانبندی در حمل و نقل بار با این روش اشاره کرد. اما این روش در صورتی مناسب است که دو کشور فاصله کمی با هم داشته باشند. در انتقالات در مسافت های زیاد، امکان آسیب دیدن کالا زیاد است. قوانینی که میان کشور ها برای انتقال کالا وجود دارد هم اغلب سختگیرانه است.

  • حمل و نقل ریلی

انتقال کالا ها و بار ها با استفاده از خطوط راه آهن هم هزینه کمی دارد. اما نسبت به روش زمینی هزینه بیش تری دارد. خطوط ریل هم محدود اند و انتقالات با این روش باید با زمانبندی خطوط ریلی باشد و برای شما خوشایند نباشد.

حمل و نقل بین المللی و انواع آن

حمل و نقل بین المللی و انواع آن

باربری اصفهان یزد وظایف شرکت های حمل و نقل بین الملی را به صورت زیر شرح می دهد.

مهم ترین وظایف شرکت کریر

1- صدور راهنامه

2- عقد قرارداد حمل

3- ارائه مدارک مورد نیاز

4- تحویل کالا از فوروارد

5- ارائه بارنامه

6- اراده مدارک مورد نیاز در گمرک

7- مشخص کردن مسیر و مدت زمان حمل کالا
8- و …….

مهم ترین وظایف شرکت فوروارد

1- عقد قرارداد حمل با مالک بار

2- صادر کردن بارنامه

3- جمع آوری بار

4- انجام کار های ترخیص کالا در گمرک در مبدا

5- و ……

تفاوت شرکت کریر و فوروارد

این دو شرکت از مهم ترین شرکت های حمل و نقل بین المللی اند. اما تفاوت هایی هم با هم دارند. شرکت فوروارد از تمامی روش های موجود برای انتقال بار می تواند استفاده کند. اما کریر خیر. شرکت های کریر زیر مجموعه ای از شرکت هایی هستند که انتقال بار ها را در سطح بین الملل انجام می دهند.

نرخ حمل و نقل بین المللی

انتخاب نوع باربری در نرخ حمل بار مهم است. هر کدام از روش های حمل و نقل بار نرخ مخصوص به خودشان را دارند. پس باید در ابتدا روش مورد نظر را برای انتقال بار انتخاب شود. برای انتخاب روش مناسب باید نوع بار، وزن بار و زمان مورد نیاز و هزینه مد نظرتان را مشخص کنید. اما بدانید که در میان تمام روش هایی که نام بردیم، روش زمینی کم ترین هزینه و روش هوایی بالا ترین هزینه را دارند. همچنین شرکت های باربری بین المللی هر کدام تعرفه هایی برای خودشان دارند. با توجه به تمامی این موارد نرخ حمل و نقل مشخص می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.